Polska Grupa Wspierania Innowacyjności
Akredytowany doradca Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. w zakresie wyceny technologii
DORADZTWO BIZNESOWE
Stworzenie przez firmę strategii jest bardzo istotne, ponieważ dobra strategia wskaże jasną ścieżkę rozwoju przedsiębiorstwa. Strategia jest kompasem dla biznesu dzięki, któremu wiadomo dokąd iść oraz kiedy się obiera niewłaściwy kierunek.
Dobrą strategię warto posiadać, ponieważ:
Kompleksowa analiza strategiczna organizacji
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Dostarczamy naszym klientom niezbędnej wiedzy jakiej potrzebują, do tego aby ich firmy rosły w sposób optymalny i w kierunku na jakim zależy jej właścicielom. W szczególności zajmujemy się:
Co analizujemy?
Pomagamy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
Rozwój technologii bardzo ułatwił internacjonalizację firmy – jest to bardziej dostępny proces niż kiedykolwiek. Wiele firm decyduje się na globalizację od razu po starcie firmy, albo w niedalekiej przyszłości od stworzenia firmy (tzw. born global), jednakże często właściciele nie do końca wiedzą czego się spodziewać, ponieważ nie posiadają doświadczenia w międzynarodowych biznesach. Część takich biznesów wypali i bez doświadczenia, jednak podczas dalszej działalności firmy będą musieli poprawiać błędny z początków, co jest droższym rozwiązaniem niż ich zapobieganie. Po drugiej stronie barykady stoją firmy, które od zawsze działały tylko w Polsce. Rozwój firmy bardzo często wymusza na przedsiębiorcy internacjonalizację, czy to w formie biernej (np. import) czy czynnej (np. eksport, joint venture). Przy obecnych szansach rynkowych opieranie swojej firmy tylko i wyłącznie na rynku krajowym jest myśleniem bardzo ograniczającym perspektywę i możliwości firmy. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej pozwala na znalezienie nowych rynków zbytu i zdobycie nowych klientów na swoje produkty i usługi. Wejście na rynki zagraniczne wymusza również na firmie większą konkurencyjność co z kolei wpływa pozytywnie na rozwój firmy. Kolejną zaletą internacjonalizacji są efekty skali, które się z nią zazwyczaj wiążą. Dzięki nim spadają w przedsiębiorstwie jednostkowe koszty produkcyjne.
Dobra strategia internacjonalizacji:
Strategia internacjonalizacji organizacji
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Dostarczamy naszym klientom niezbędnej wiedzy jakiej potrzebują, aby wejść na rynek zagraniczny w sposób jak najbardziej optymalny. Nasza oferta jest skierowana do wszystkich przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych – zarówno tych, które już działają zagranicą, ale zmienić swoją formę działania lub wejść na inne rynki zagraniczne jak i tych, które obecnie działają tylko i wyłącznie w Polsce. Doradzamy firmom jak powinien przebiegać ich proces internacjonalizacji w zależności od rodzaju prowadzonego biznesu, doświadczenia kadry zarządzającej oraz fazy rozwoju firmy.Opracowujemy szczegółowy proces internacjonalizacji:
Co analizujemy?
Pomagamy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
Przedsiębiorstwa działając na rynku, który znają od podszewki oraz rywalizując z konkurencją, którą znają na wylot, posiadają wyjątkową przewagę rynkową. Taka przewaga pozwala im precyzyjnie określić kierunek w jakim zmierza rynek oraz na jakim etapie rozwoju obecnie się znajduje, a co za tym idzie taka firma dokładnie wie jak się musi zmienić, żeby być lub utrzymać się na fotelu lidera. Poznanie swoich rywali, zarówno tych dalszych jak i bliższych, pozwala firmie na dokładne zorientowanie się czy coś im zagraża ze strony konkurentów, czy opracowują jakąś nową i innowacyjną technologie, która zmieni branżę, albo w jakim kierunku planują się rozwijać, dzięki czemu mogą np. takie firmy uprzedzić i zdobyć/ umocnić się na fotelu lidera. Z kolei zrozumienie potrzeb naszych klientów i dostawców, a co za tym idzie ich siły przetargowej pozwoli firmie zabezpieczyć łańcuch wartości, czyli działalność przedsiębiorstwa.
Analizę otoczenia rynkowego i konkurencyjnego warto przeprowadzić, jeżeli w firmie pojawiają się następujące pytania:
Analiza otoczenia rynkowego i konkurencyjnego organizacji
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Dostarczamy klientom niezbędnej wiedzy odnośnie rynków na których działają, rynków którymi się interesują oraz ich konkurencji, żeby mogli zdobyć niekwestionowaną przewagę rynkową.
Co analizujemy
Pomagamy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
W obecnym biznesie jedyną stałą jest ciągła zmiana. Jest to spowodowane tym, że zdarzenia dotyczące sfery gospodarczej są coraz trudniejsze do przewidzenia, a związki przyczynowo – skutkowe są na tyle skomplikowane, że bardzo trudno na ich bazie stworzyć logiczną całość. Proces ciągłej zmiany dla firmy jest zarówno wyzwaniem jak i szansą na sukces, jednakże zmiana musi być faktycznie traktowana w sposób ciągły a nie incydentalny. Najlepszym przykładem ciągłej zmiany są coraz krótsze cykle życia technologii i produktu/ usług przez ogromne przyspieszenie technologiczne. Najlepszym remedium, oprócz posiadania aktualnej strategii przedsiębiorstwa, jest dokładna wiedza o produktach i usługach które nasza firma sprzedaje. Oprócz generowanych przychodów i kosztów przez nasz produkt czy usługę, bardzo ważny jest etap życia produktu – pozwoli dobrać odpowiednią i skuteczną strategię w zależności od fazy (wprowadzenie, wzrostu, dojrzałości i spadku) w jakiej nasz produkt czy usługa się znajdują.
Analiza produktowa porusza następujące problemy:
Analiza produktowa organizacji
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Dostarczamy klientom wiedzy odnośnie stadiów rozwoju produktów w ich firmie oraz rekomendujemy kierunki w jakich powinni się rozwinąć, aby nadążyć za coraz krótszymi cyklami życia technologii i produktu.
Wykorzystujemy sprawdzone metodyki, aby dokładnie zbadać:
Co analizujemy
Pomagamy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
W przypadku gdy przedsiębiorca chce sprzedać swój biznes lub poszukuje inwestora musi przejść due diligence zlecony przez potencjalnego inwestora. Jest to proces niezwykle ważny, ponieważ w sposób kompleksowy pozwala sprawdzić w jakiej kondycji jest przedsiębiorstwo – dzięki czemu potencjalny inwestor może zobaczyć czy oferta sprzedaży jest faktycznie korzystna. Ze względu na to, że jest to newralgiczny proces przy kupnie/sprzedaży firmy jest on zazwyczaj wykonywany przez niezależnego doradcę, co gwarantuje przejrzystość i bezstronność.
Due diligence powinno być przeprowadzane w przedsiębiorstwach w następujących sytuacjach:
Due diligence
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Przeprowadzimy w sposób przejrzysty i bezstronny due dilligence. Nasza usługa zapewni potencjalnym inwestorom pełny wgląd w przedsiębiorstwo, co może wpłynąć na ich decyzje odnośnie kupna przedsięwzięcia. Dzięki naszej usłudze będzie możliwe:
Co analizujemy
Pomagamy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
Dzięki współpracy z szerokim gronem eksportów z wielu dziedzin, jesteśmy w stanie przeprowadzić pełny zakres badania due diligence, który jest dopasowywany do oczekiwań potencjalnego inwestora.
Biznesplan jest nieodzowną częścią procesu pozyskania funduszy z zewnątrz przez wszystkie firmy. Właśnie dlatego napisanie dobrego biznesplanu jest tak istotne. Jednakże stworzenie wartościowego biznesplanu wymaga posiadania kluczowej wiedzy biznesowej, brakującej u niektórych początkujących Przedsiębiorstw.
Biznesplan jest wymagany przez potencjalnych inwestorów, żeby:
Tworzenie biznesplanu dla przedsiębiorstw i startupów
Dlaczego problem jest ważny?
Jak możemy pomóc?
Dostarczymy klientowi zwięzły i wiarygodny biznesplan, który pomoże w:
Co analizujemy
Pomagamy start-upom na każdym poziome rozwoju. Analizujemy przedsiębiorstwom usługowym i produkcyjnym, zarówno małym spółkom osobowym jak i dużym firmom kapitałowym.
Metodyka
Nasze analizy rynkowe opieramy przede wszystkim na metodach ilościowych. Uzupełniamy je metodami jakościowymi, żeby odpowiedzieć na pytanie, na które liczby nie znają odpowiedzi. Korzystamy zarówno z ogólnie dostępnych baz danych i źródeł zewnętrznych jak i płatnych w celu uzyskania najlepszych informacji rynkowych. Analiza jest dopełniana niezbędnymi informacjami z firmy. Wszystkie dane przekuwamy w prezentację i/lub raport, będące podsumowaniami naszych badań.
Przy opracowywaniu strategii korzystamy z metod ilościowych i jakościowych oraz z wielu narzędzi, w tym m.in. ze zmodyfikowanego na potrzeby internacjonalizacji Business Modelu Canvas, zrównoważonej karty wyników (BSC, balanced scorecard) gdzie określamy cele inicjatywy i działania oraz ich kluczowe wskaźniki efektywności dzięki, którym można mierzyć postęp w realizacji strategii, analizy PEST, SWOT, macierzy BCG czy macierzy Ansoffa. Analizujemy również optymalny marketing mix jaki przedsiębiorstwo powinno zastosować. Przeszukujemy zarówno ogólnie dostępne bazy danych i źródła zewnętrzne jak i te płatne w celu uzyskania jak najbardziej precyzyjnej informacji odnośnie rynku, konkurencji i potencjalnych możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Zbieramy również niezbędne informacje z przedsiębiorstwa, aby móc nakreślić jak najbardziej precyzyjną strategię internacjonalizacji. Wszystkie te informacje następnie przetwarzamy i tworzymy z nich prezentacje i/ lub raport będące podsumowaniami naszych analiz.
DLACZEGO WARTO Z NAMI WSPÓŁPRACOWAĆ?
Doświadczenie we współpracy z korporacjami, bankami i największymi spółkami skarbu państwa oraz MŚP
Bogata współpraca z wieloma instytutami naukowymi i uczelniami wyższymi
Przeprowadzenie ponad kilkudziesięciu analiz
Realizacja programów i konkursów organizowanych przez
NCBR, ARP, MNSiW, NCN
Doświadczenie w konkursach i programach takich jak: Inkubator Innowacyjności, Sieć Otwartych Innowacji, Szybka Ścieżka, TANGO
Kompleksowa i rzetelna analiza organizacji na wszystkich poziomach rozwoju
Wiedza ekspercka z wielu branż
Gwarancja jakości - wielu z naszych klientów aplikowało o granty i je dostało!
ZAPISZ SIĘ NA ROZMOWĘ JUŻ DZIŚ!
Daj nam znać, co możemy dla Ciebie zrobić
Administratorem Twoich danych osobowych jest Polska Grupa Wspierania Innowacyjności Sp. z o.o.
WSPÓŁPRACOWALI Z NAMI
KONTAKT
email:
Chcesz się z nami skontaktować?
Nr telefonu:
kontakt@pgwi.pl
+48 503 177 561
Dane do faktury
Nazwa podmiotu:
Polska Grupa Wspierania Innowacyjności Sp. z o.o.
Adres:
Rondo Organizacji Narodów Zjednoczonych 1
00-124 Warszawa
NIP:
522-30-29-463
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 - Polska Grupa Wspierania Innowacyjności Sp. z o.o.